Pemanis Mulut

SiLa Order Di Sini

Name:
Email Address:
Phone Number :
Code and Quantity
Address
Payment Method
POS ke Mana? SEMENANGJUNG MALAYSIA
SABAH+SARAWAK
OUTSIDE MALAYSIA

Wednesday, May 9, 2012

Makan VCO dan Collagen kuar Jerawat??


Assalamualaikum semua. 

Ada juga  customer yang makan VCO tanya nadia nape makan jerawat makin banyak? Kebanyakkan customer yang makan tak complain apa-apa. malah muka dan problem yang di alamai pulih sedia kala. Itu tandanya lain orang lain cara VCO ni bertindak. Jangan panik. Bukan tak elok cuma ada sebab-sebabnya. Sila baca sampai habis ya. 


Jerawat kuar makin banyak? siap bernanah-nahah? Rasa gatal dan bintik merah di muka dan hidung? Ini sebab kesan sampingan atau proses penyembuhan? 



Penerangan serba sedikit tentang masalah itu: 



VCO / Collagen dari Catalyst adalah diperbuat dari sumber semulajadi. Namun, adakah orang yang tidak serasi dengan supplement atau minuman/makanan kesihatan ini ? Sebenarnya ada 3 jenis golongan yang merasakan mereka tidak serasi dengan VCO/Collagen :



Yang mengalami rasa nak demam, pening, rasa nak muntah apabila mengambil supplement.

Yang merasakan tiada apa-apa perubahan terhadap dirinya.

Yang mengalami masalah seperti ruam, gatal-gatal dan sebagainya.



Golongan (1) adalah mereka yang mengalami healing crisis atau krisis penyembuhan.

Golongan (2) adalah mereka yang menghadapi masalah penyerapan vitamin oleh sebab-sebab tertentu.

Golongan (3) adalah mereka yang alergi pada supplement yang mengandungi herba contohnya alfalfa.



Kenapa proses pembuangan toksin boleh mendatangkan kesan sebegitu ?

Sebenarnya ia bukan kesan sampingan atau side effect, sebaliknya tindakbalas normal, dan sekiranya anda menghadapi krisis penyembuhan ia adalah petanda yang elok. Maknanya sistem badan anda mula bekerja untuk menjana sel-sel baru dalam tubuh.Umpama sebuah tangki yang berkarat di bahagian dalamnya. Apabila dibersihkan, maka keluarlah karat2nya, lalu tinggallah tangki yang bersih. Tubuh kita seperti tangki itu yang penuh dengan karat. Oleh itu, seperti karat2 yang keluar bila dia dibersihkan, toksin dan benda bahaya akan keluar dari badan kita bila mengambil supplement. untuk mengurangkan kesan healing crisis anda perlu minum sekurang2nya 3 liter air sehari.


Jadi diharapkan dengan penjelasan ini, yang face masalah ini tak ragu-ragu lagi untuk terus amalkan VCO dan juga Collagen. Sebab kebanyakkan cust yang alami masalah ini berjaya sembuh selepas beberapa bulan. Ingat ya, badan manusia sistem hormonya amat berbeza. Ada yang hilang terus, ada yang kuar jerawat sebagai tanda healing process. 

Tengok testimony cust Nadia ni. Masa awal-awal dia makan VCO dan Collagen dia kata muka dan hidungnya sangat gatal-gatal. So Nadia suggest titiskan vco ke dalam hidung pada setiap malam. Nowwwwww..Masalah itu dah hilang..(Klik dekat gambar untuk baca ya)



Boleh try baca cara nak titiskan di sini- 





12 comments:

  1. saya pon mengalami maslah yg sama..mkn vco jerawat semakin menjadi. ..tapi parut lama ilang plk..apa2 pun..still continue makan vco..hope semua masalah jerawat saya akan pulih:-)

    ReplyDelete
  2. Kena berterusan makan qila..memang simptom awal setiap orang berbeza. InsyAllah. Nanti semua pulih dengan sempurna.

    ReplyDelete
  3. postage ke semenanjung brapa ya?

    ReplyDelete
  4. kanak2 blh mkn x VCO jenis cecair tu?

    ReplyDelete
  5. sy ade mslh kputihn..vco bleh bntu kurangkn ke?

    ReplyDelete
  6. salam...sblom nie sye mkn vco tiada ape2 masalah...skrg sye mkn vco+collagen sye kena ruam dan gatal2 seluruh tubuh badan...sye dah hentikan memakan collagen dan hanye mkn vco...sye nk tanye perlukah sye teruskn memakan collagen tersebut sedangkan ia mendatangkn gatal2 ke seluruh badan sye...ape perlu sye lakukan??terima kasih kerana sudi membantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam. Ikutkan collagen catalyst tiada mslh alahan le atas kulit kerana ianya diperbuat dari bovine lembu. Bukan seafood. Saya suggest teruskan mungkin itu kesan awal ke atas bdn awk. InsyAllah selepas ni akan pulih semula. Jika dalam tempuh 2-3bln msih bterusan, kemungkinan collagen tidak serasi dgn hormon bdn awk. Awk boleh stop dan amalkan vco sahaja.

      Delete
  7. Skrg sy bru j bli vitamin c,vitamin b complex,jamu mak dara dan vco..boleh ke cmpur mkn sume tu?ke cmne?ade idea?tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyaknya makan. cuba fokus pada satu2. sebab khuatir bila cmpur2 tak tahu mana satu yang berkesan. :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...